Την αρχή στα events της καλοκαιρινής περιόδου είχαν κάνει οι παμπαίδες και οι μίνι με το Βαλκανικό πρωτάθλημα. Τη συνέχεια έδωσαν την περασμένη βδομάδα οι αθλητές και οι αθλήτριες μέχρι 21 ετών με το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα και τώρα παίρνουν σειρά τα παιδιά Under 15 και Under 19 με την πλέον καθιερωμένη διοργάνωση.
Από την Τετάρτη 24 μέχρι την Κυριακή 28 Ιουνίου θα διεξαχθεί στο Ελμπασάν της Αλβανίας το 33ο Βαλκανικό πρωτάθλημα νέων και η ελληνική επιτραπέζια αντισφαίριση αναχωρεί αύριο, σε δύο διαφορετικά γκρουπ, με σκοπό να διεκδικήσει το καλύτερο δυνατό.
Τις ομάδες αποτελούν 4 έφηβοι, 4 νεάνιδες, 3 παίδες και 3 κορασίδες, ενώ στην τεχνική καθοδήγηση θα είναι δύο ομοσπονδιακοί και δύο σωματειακοί προπονητές.
Τη χώρα θα εκπροσωπήσουν οι έφηβοι Γιώργος Κοσμάς (αθλητής του ΔΑΟ Ταύρου), Γιάννη Κούτρα (ΑΟ Ξυλοκάστρου), Δημήτρης Σωτηρόπουλος (Ολυμπιακός ΣΦΠ), Κωνσταντίνος Φάκαρος (Ποσειδών Λουτρακίου), οι νεάνιδες Χριστίνα Τζενίδη (ΧΑΝ Θεσσαλονίκης) Μαύρα Κοντοπούλου (ΔΑΟ Ταύρου), Γεωργία Σπανού (ΑΣΕΑ Σάρισες Φλώρινας), Άννα-Φανουρία Μήτκα (ΧΑΝ Θεσσαλονίκης), οι παίδες Θεοφάνης-Φρίξος Μαρκουλάκης (ΑΟ Πεύκης), Σπυρίδων Φουσέκης (ΑΕΣ Ίκαρος Καστριτσίου), Εμμανουήλ Τζούγκαρης (ΑΟ Πεύκης) και οι κορασίδες Αναστασία Μιχάλαρου (Πρόοδος Βουτζάς Ραφήνας), Ελπίδα Τασιού (ΑΟ Θέρμης Θερμαίος) και Ανθή Τούλια (Πρόοδος Βουτζάς Ραφήνας).
Ο έφηβος Κωνσταντίνος Μηλικούδης του ΟΕΑ Θεσσαλονίκης, που είχε δηλωθεί μόνο για τα ατομικά αγωνίσματα, ενημέρωσε νωρίς το απόγευμα την ομοσπονδία ότι ακυρώνει τη συμμετοχή του λόγω τραυματισμού.
Ως αρμόδιοι προπονητές ορίστηκαν από την Ε.Φ.Ο.Επ.Α. ο Κωνσταντίνος Κωστόπουλος για τους εφήβους, ο Στέφανος Αμπελακιώτης για τις νεάνιδες, ο Σωτήρης Ζήκος για τους παίδες και ο Ανδρέας Μίντσης για τις κορασίδες. Οι ομοσπονδιακοί Ζήκος και Κωστόπουλος έχουν μεγάλη εμπειρία από βαλκανικά πρωταθλήματα.
Ο Αμπελακιώτης και ο Μίντσης μετέχουν πρώτη φορά σε εθνική αποστολή ως αποτέλεσμα και της πετυχημένης συνεργασίας τους με σωματεία της Βόρειας Ελλάδας. Ο Αμπελακιώτης δουλεύει εδώ και μήνες στις Σάρισες Φλώρινας. Ο Μίντσης εργάστηκε τη χρονιά που τελειώνει στον ΑΟ Θέρμης Θερμαίος στη Θεσσαλονίκη.
Νωρίς το πρωί το μεγαλύτερο μέρος της αποστολής αναχωρεί αεροπορικώς από την Αθήνα για τα Τίρανα και μετά θα πάει οδικώς στο Ελμπασάν. Διεθνείς από τη Θεσσαλονίκη πηγαίνουν νωρίς αύριο στη Φλώρινα και από εκεί με τη Σπανού και τον προπονητή της στις Σάρισες θα μεταβούν οδικώς στον τόπο τέλεσης των αγώνων.
Δεκατρείς χώρες θα πάρουν μέρος στο Βαλκανικό πρωτάθλημα της Αλβανίας. Είναι οι Αλβανία, Τουρκία, Ρουμανία, Ελλάδα, Σερβία, Βουλγαρία, Σλοβενία, Βοσνία/Ερζεγοβίνη, Κόσοβο, Β. Μακεδονία, Μαυροβούνιο, Κύπρος και Μολδαβία.
Ο αριθμός αυτός είναι ρεκόρ, μάλιστα για πρώτη φορά θα μετάσχει η Κύπρος ως νέο μέλος της Βαλκανικής Ένωσης Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης. Σύμφωνα με τα ρόστερ, που έχουν αναρτηθεί στο site της BTTU, η Μαρτυρική Μεγαλόνησος θα εμφανίσει δύο παίδες κι έναν έφηβο.
Το πρωτάθλημα οργανώνει στο Pallati Sportit “Tomorr Sinani”, Elbasan η αλβανική ομοσπονδία του αθλήματος υπό την αιγίδα της Βαλκανικής Ένωσης και με την υποστήριξη του δήμου της πόλης. Τις δύο πρώτες ημέρες το πρόγραμμα έχει μόνο το ομαδικό και τις επόμενες θα γίνουν τα ατομικά αγωνίσματα.
Αύριο το βράδυ διενεργούνται οι κληρώσεις του ομαδικού και στις 25/06 θ’ ακολουθήσουν εκείνες του απλού, του διπλού στις τέσσερις κατηγορίες, όπως και του διπλού μικτού.
Τα παιδιά ολοκλήρωσαν σήμερα την προετοιμασία τους σε ελληνικό έδαφος και θα προπονηθούν και αύριο στο γυμναστήριο των αγώνων. Στην Αθήνα η τελευταία κοινή προπόνηση διεθνών φιλοξενήθηκε στην ευρύχωρη αίθουσα της Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης Ταύρου.
Παρέστη και ο πρόεδρος της Ε.Φ.Ο.Επ.Α. Παναγιώτης Τζόβολος. Συνεχάρη τους αθλητές για τη θετική σεζόν κι έδωσε τις ευχές του για καλά αποτελέσματα στο εξωτερικό. Τόνισε ότι η ομοσπονδία στέκεται πάντα όσο μπορεί στο πλευρό των εθνικών ομάδων μικρών ηλικιών και ζήτησε απ’ όλα τα παιδιά να είναι άψογα στη συνολική παρουσία τους εκπροσωπώντας σωστά και τη χώρα.
ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΩΝ
Σε γκρουπ θα διεξαχθεί η πρώτη φάση του ομαδικού και σε κάθε κατηγορία θα είναι 3 ή 4. Με το σύστημα «ένας προς όλους» θ’ αναμετρηθούν οι ομάδες, στην εφηβική κατηγορία γίνονται πέντε ατομικά ματς, ενώ στην παιδική το σύστημα κορμπιγιόν όπου οι ομάδες, μπορούν να χρησιμοποιήσουν και δύο αθλητές και ενδιάμεσα υπάρχει διπλό.
Όλοι οι αγώνες τελειώνουν υπέρ της ομάδας που συμπληρώνει πρώτη τρεις επί μέρους νίκες. Το τελικό στάδιο του ομαδικού θα έχει ταμπλό των «8».
Το αγώνισμα του απλού θα γίνει σε δύο στάδια. Η αρχή περιλαμβάνει γκρουπ με κάθε αγώνα στα «πουλ» να λήγει με το σύστημα του καλύτερου των 5 σετ. Στα κεντρικά ταμπλό τα ματς θα ‘χουν το σύστημα του καλύτερου των 7 σετ. Τα αγωνίσματα του διπλού θα προχωρήσουν σε νοκ άουτ ταμπλό και κλασικά όλες οι αναμετρήσεις θα τελειώνουν με σκορ από 3-0 έως 3-2.
Η προκήρυξη της διοργάνωσης σημειώνει τέλος, ότι «για τους αθλητές και τις αθλήτριες, που δεν θα προκριθούν στο κυρίως ταμπλό, θα υπάρξει τουρνουά «παρηγοριάς», εφόσον είναι δυνατόν να διοργανωθεί». Θα σχηματιστεί απλό νοκ άουτ με τους αγώνες να κρίνονται υπέρ του καλύτερου των 5 σετ.
Να αναφέρουμε και τα ζευγάρια της ελληνικής αποστολής στα διπλά: Στο διπλό εφήβων ο Κοσμάς θ’ αγωνιστεί με τον Κούτρα και ο Σωτηρόπουλος με τον Φάκαρο. Στο διπλό νεανίδων η Τζενίδη με τη Μήτκα και η Κοντοπούλου με τη Σπανού. Στο διπλό παίδων θα συνεργαστούν οι Μαρκουλάκης/Φουσέκης και ο Τζούγκαρης θα κοιτάξει να βρει ξένο συμπαίκτη επί τόπου. Στο διπλό κορασίδων θα παίξουν Μιχάλαρου/Τασιού και συμπαίκτρια αναζητά η Τούλια.
Στο διπλό μικτό εφήβων-νεανίδων τα ελληνικά δίδυμα είναι Κοσμάς/Κοντοπούλου, Σωτηρόπουλος/Μήτκα, Κούτρα/Τζενίδη και Φάκαρος/Σπανού. Στο διπλό μικτό παίδων-κορασίδων Μαρκουλάκης/Μιχάλαρου, Φουσέκης/Τασιού και Τζούγκαρης/Τούλια.